Порция свежих новостей и аналитик про батарейки

Mower_man

http://zilm.livejournal.com/346790.html

Итоговая цифра 774 тысячи подключаемых автомобилей, проданных за год. Против 550 тысяч в прошлом году. Рост на 40%, правда, основной виновник роста - Китай. До кучи, в Китае уже 20% производимых автобусов - электрические.

http://zilm.livejournal.com/346963.html

На Gigafactory начали производить 21700 элементы (кстати, почти наверняка на них сделают батарею для обновленных S/X в 2018-ом с большим запасом хода). Пока аккумуляторы производят для Tesla Energy, но с середины года начнут производить и для Model 3 с другой химией.

Mower_man

из камментов хорошая ссылка

http://tnenergy.livejournal.com/82747.html Сколько электроэнергии нужно, что бы транспорт стал на 100% электрическим?

Mower_man

Теперь новый размер аккумулятора 2170

https://electrek.co/2016/11/02...pest-elon-musk/

Alexandr13

йоп тебя забанил?

Mower_man

Alexandr13
йоп тебя забанил?

Наблюдаю за тематикой в позитивном ключе, реально интересно, что из всего этого вырастет, а Йоп, как последняя инстанция, заладил свое ко-ко-ко... )))

Don Simon

Alexandr13
йоп тебя забанил?
😛

SDR

Sure. And fewer cells makes a big difference.
Not only for the assembly robots, but for the entire production line.
Every single process on the assembly line takes a certain fixed amount of time, whether for a 18650 or a 2170 cell. The output of the entire factory (in cells per second) is thus substantially fixed.
But the larger cells are substantially bigger (in terms of capacity) so the output of the entire factory In terms of the REAL product, which is storage capacity, is significantly increased, without needing to spend any money on additional lines or machines per line.

Being able to produce twice as much storage capacity on the same assembly line is going to make a big difference to the capital cost component.

The other important factor to remember is that the extra capacity is not a linear function of the material cost. According to my calculations, the total volume of the 2170 cell is only about 45% larger than the 18650, but the increase in capacity is larger than that, perhaps close to double.
So less material too, for the same capacity.

Both of these factors help to get the costs down. One suspects that most of the once-off 30% reduction, that JB mentioned, would be due to the changeover to a more optimal cell size. One suspects that the 30% will actually turn out to be quite conservative.
Looking forward to finding out the real cost numbers at some point.

Mower_man

SDR
Every single process on the assembly line takes a certain fixed amount of time, whether for a 18650 or a 2170 cell.

интересное дополнение